نوشتنی های زینب آقائی

اینجا هرآنچه می آموزم را ثبت میکنم، خواهی بخوان و خواه نخوان، ما نوشته ایم

نوشتنی های زینب آقائی

اینجا هرآنچه می آموزم را ثبت میکنم، خواهی بخوان و خواه نخوان، ما نوشته ایم

می آموزم، همیشه و همیشه. یادگیری برایم حکم نفس کشیدن را دارد.
معلمان من گاهی انسانهای بزرگ اند، گاهی کودکان، گاهی کتابها، و بسیاری اوقات طبیعت و جهان. راستی! گاهی هم از خودم می آموزم:)
در زندگی مطالعه دل غنیمت است
خواهی بخوان و خواه نخوان، ما نوشته ایم(بیدل دهلوی)

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

قبل و بعد ! تفاوت را احساس کنید!

جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲ ق.ظ

 

این عکسی است که امروز بعد از تمام شدن جلد اول بینوایان گرفتم.

سمت چپ جلدی است که آن را خوانده ام و اصلا روی قطع اش بند نمی شد و این شکلی باز میشد و برگهای ورم کرده...

سمت راستی را که می بینید انقدر شق و رق روی قطع اش ایستاده , جلد نوی نخوانده است.

 

این تنها تقاوت ظاهری مشهود است , و قطعا لا به لای آن صفحات خوانده شده قطره اشکی هست, جملات خط کشی شده ای هست و  جلدش انقدر که در موفعیتهای مختلف باز و بسته شده تاخوردگی و رنگ پریدگی دارد  و همه احساساتی که هنگام خواندنش داشته ام بین خطوط آن مانده.

 

اگر دوربینی داشتیم که از روح آدمها عکس میگرفت, نشانتان میدادم که روح مان هم قبل و بعد خواندن یک کتاب ( به خصوص یک شاهکار) چه تفاوتی می کند. چطور زیر و رویت میکند . چطور تکانت می دهد و اثرش تا ابد روی جانت میماند.

و کسی که کتاب مخصوصا کتابهای شاهکار را نمیخواند , مثل آن کتاب سمت راستی است, روح شق و رق و سفتی دارد.

 

عمیقا باور دارم کتاب خواندن به معنای واقعی اش یک ارتباط دو طرفه بین ما و اثر است. ما روی او اثر میگذاریم و او روی ما.

اگر همچین اثری را ندیدید, یا ایراد از خواندن شما بوده, یا اصلا آن کتاب, کتاب نبوده؛ بلکه صرفا مکتوبی بوده و تعدادی حروف و صفحه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۳
زینب آقائی

نظرات  (۱)

۰۷ تیر ۹۹ ، ۰۰:۱۶ م.الف.تابان.

خانم آقایی عزیزم سلام.متنی که راجع به عکس نوشتید،جدا فوق العاده بود و من رو یاد یک کتابم انداخت که از بس خوانده ام اش،از اش خجالت می کشم😅

راستش بدون سانسور بگویم که من همیشه فکر می کردم که یک کتابخوان درست و حسابی،همه کتاب هایش هم مرتب و منظم و شیک هست...ولی این نظرم جدیدا فرق کرده...چون یکی از همین کتاب های کلاسیک(البته خیییلی سبک تر و کم حجم تر از بینوایان🙄) رو خواندم و فهمیدم که برخلاف تصورم،همه کتابهای کلاسیک هم نمی توانند حتما آدم رو راضی نگه دارند...شاید در زمان خودشان و شاید هم از نظر ادیبان جهان ،یک شاهکار باشند‌‌.ولی همه چیز یک کتاب،بر می گردد به خواننده اش‌‌..

راستی!!

به ات تبریک می گویم...😊😊

مطمئنم که از کتاب خوشت آمده.

موفق باشید.

پاسخ:
سلام مهسای عزیز
سلامت باشی
دقیقا
هر خواننده ای مطابق با روح و درونیات خودش با کتاب ارتباط برقرار میکنه
این یک رابطه دوطرفه شخصیه و به نظرات دیگران هیچ ارتباطی نداره
و هرکس هم با کتاباش رفتار به خصوصی داره،من دوست دارم با کتابام زندگی‌کنم و خیلی دربند تمیزی و مرتب بودنشون نیستم،ولی یک سری کتابخون های حرفه ای هم حتی ممکنه باشن که خیلی حساس باشن به تمیزی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی